• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ung och dum - 90k i skulder

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Har du en plan? Hur ser den ut isf?? Det måste vara skuldsanering?
Jag tänker först bli frisk. Sen ansöka om omställningsstöd för att studera. Jag kommer att ansöka om skuldsanering, ja. Men det är ju inget konstigt. 400 000 av mina skulder är räntor och dom tickar på. Jag har nog sammanlagt betalat 300 000 men det hjälper ingenting. Får jag av nån omöjlig anledning tillgång till ett stort belopp tänker jag förhandla men det är bara drömmar.

Det tragiska är att jag 2016 blev skuldfri. Betalade av 600 000 från 2009 till 2016. Skulle starta om men så föll jag dit igen. Dubbelt upp. Så hela mitt vuxna liv har varit såhär.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag tänker först bli frisk. Sen ansöka om omställningsstöd för att studera. Jag kommer att ansöka om skuldsanering, ja. Men det är ju inget konstigt. 400 000 av mina skulder är räntor och dom tickar på. Jag har nog sammanlagt betalat 300 000 men det hjälper ingenting. Får jag av nån omöjlig anledning tillgång till ett stort belopp tänker jag förhandla men det är bara drömmar.

Det tragiska är att jag 2016 blev skuldfri. Betalade av 600 000 från 2009 till 2016. Skulle starta om men så föll jag dit igen. Dubbelt upp. Så hela mitt vuxna liv har varit såhär.

Hälsa är helt klart A och O. Har du slutat betala skulderna helt och hållet?
Du har någon slags inre styrka som driver dig framåt. Kanske styrka som barnen ger dig?

Heltidsarbete är det tuffaste jag någonsin gjort, fattar inte hur alla andra klarar av 8-9h på jobbet varje vardag. Arbetsplatser och uppgifter som man trivs med gör det inte lättare, allting är tungt och svårt när majoriteten av ens vakna tid går detta.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Hälsa är helt klart A och O. Har du slutat betala skulderna helt och hållet?
Du har någon slags inre styrka som driver dig framåt. Kanske styrka som barnen ger dig?

Heltidsarbete är det tuffaste jag någonsin gjort, fattar inte hur alla andra klarar av 8-9h på jobbet varje vardag. Arbetsplatser och uppgifter som man trivs med gör det inte lättare, allting är tungt och svårt när majoriteten av ens vakna tid går detta.
Jag betalar när jag kan. Just nu finns inte den möjligheten. Lever dag till dag.

Mina barn är helt klart anledningen till att jag inte är värre däran. Och jag vill kunna stötta dom senare i livet så det får fungera.

Har du någon problematik som gör att du inte orkar med arbetsdagar? Sjukdom?
Det är ju ändå relativt ovanligt när man är ung. För 20 år sen kunde jag jobba dygnet runt om det var så.
 

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag betalar när jag kan. Just nu finns inte den möjligheten. Lever dag till dag.

Mina barn är helt klart anledningen till att jag inte är värre däran. Och jag vill kunna stötta dom senare i livet så det får fungera.

Har du någon problematik som gör att du inte orkar med arbetsdagar? Sjukdom?
Det är ju ändå relativt ovanligt när man är ung. För 20 år sen kunde jag jobba dygnet runt om det var så.
Kan man skicka privata meddelanden här?
 

It's me

Viktig medlem
Poäng: 136
Blev medlem
24 Januari 2023
Meddelanden
60
Mottagna reaktioner
39
Poäng
136
Möjligtvis en förälder men då blir jag tvungen att berätta hur min ekonomi egentligen ser ut. Att den är i spillror pga depression.

Min anställning varar i nuläget endast 2 år. Och jag har 8 betalningsanmärkningar. Föräldern är tillsvidare men har billån att betala av. Jag skulle göra nästan vadsomhelst för ett samlingslån men förutsättningarna är inte helt rätt än. Borde kanske vänta tills jag hittar tillsvidareanställning.

Tack för ditt fina svar. Visst låter summan lite för er som har större lån men i den här takten kommer jag vara 30 år utan en enda krona sparad. Jag har 231kr och en del pant som ska räcka månaden ut.
Alla andra i samma ålder har bostadsrätter och barn vid det laget.

Att ta ett ytterligare jobb går inte då jag ska plugga till våren! Plugga på i hopp om en bättre framtid.

Tusen tack för ditt fina meddelande, det värmer verkligen!
Vill inte låta som en sur gammal tant, men var glad och nöjd med dig själv att du vill ta tag i detta nu! Önskar jag hade haft förstånd till det i din ålder. Jag har levt i sånt självförakt och samtidigt blundat i så många år, som aldrig kommer tillbaka. Väntar på besked om skuldsanering och om den går igenom kommer jag vara 54 när den är klar. Så ju yngre man är när man börjar ordna upp desto bättre. Spara hinner du göra efter 30! Lycka till!
 

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Min pappa sa idag att min yngre bror har mera pengar och mera framgång än jag. Det sårar så jävla mycket. Vill inte leva.
 

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag har lånat slut på alla veckor på CSN. Har inte ens gymnasieexamen. Hittar inga jobb. Jag är helt värdelös.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Jag har lånat slut på alla veckor på CSN. Har inte ens gymnasieexamen. Hittar inga jobb. Jag är helt värdelös.
Nej då. Det är du inte alls. Du behöver komma till rätta med livet i din egen takt. Sluta lyssna på andra människor. Det kommer ordna sig.

Jag tycker du skall koncentrera dig på studier.
 

Idiot97

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
18 November 2022
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
5
Poäng
32
Jag försökte tejpa påse runt huvudet 3 gånger men fick panik och slet av det varje gång
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp